Friday, March 5, 2010

1003 把爱带回家

1003

农历新年之前,
在繁忙的节奏里,我忙到天昏地暗。
下班前,我看到公司桌上摆了一份小礼物。

虽然小;
可是对我而言,那是一份很大的礼物。
那背后给我许多感动。

这位是一位学佛的老前辈。
是我很尊敬的前辈。
她是我以前的义工。
在我大病的时候,
是她在新加坡无微不至地照顾我。
我很感恩。
我常常觉得我欠她一个人情。
我心里一直摆在心里。

她在那一份小礼物的礼物纸上写着:

“以量:

让人把爱带回家
是造福社群的好桥梁。

玉兰 合十”

打开礼物纸,
那是一双草鞋。
是在家里穿的草鞋。
是我这六年以来都一直在家里穿的草鞋。
每一双都是玉兰师兄送给我的。
这位是一直在背后默默照顾我的老菩萨。
我很感恩。也很惜福。

我打电话给她。感谢她。
她说:“继续做《把爱带回家》吧。我每个礼拜四晚上都在收听。继续做吧。”

我不知道玉兰师兄在背后默默支持着我们这一个节目。
我就这样做了决定了。

我从来不知道我可以给她什么来回报她,
她也从来不要我回报什么。
她现在要我继续为社会做一些事。
我不应该拒绝。


***


再加上,安娜在农历新年期间寄给我大家在我们最后一集送给我的sms。
我越看越感动。
尤其是我看到其中一个sms说:
“我是Property Agent,礼拜四晚上不带顾客看房子。”
我放声大笑!谢谢你!这个听众很可爱。

我在年初四寄了一封email给安娜说:“安娜,我想回来了。 ”
结果写了一封长长的信件和安娜分享整个来龙去脉。
我很感动。
感动自己能够为社会奉献一些力量。
就像玉兰师兄所说的:“让人把爱带回家是造福社群的好桥梁。”
很可惜,整个文章因为电脑挡机的缘故,我无法直接和安娜分享。


写这篇文章时候,我把我们最后一集的节目重听一次。
感谢大家给我这么多的感动。

总之,1003的听众们,I'll be right back soon!


以量 很期待这次改说些什么。


**


28/1/2010 最后一集的SMS如下:


3767 Anna,pls pls let me know 以亮 Blog address,i will miss him v much.tks & dönt disappoint me pls

8071 Thank you very much for Yi Liang sharing. I always looking forward for Thu this time. So disappointed that this program has to temp stop. Hope to hear fr u again soon. All the best to u.

0340 可以把以量那句话重复一遍?要好好照顾自己才能??

4548 I'm also one of the person who is willing to stay in my car to finish hearing this program. Really very great! How to keep in touch with the consultant?

3403 Thanks yi liang and anna for this programme! :-D thru ur sharing, i have to come to realise e need and importance to love myself instead of always placing others 1st which results in my tiredness thereafter. This'll greatly help in my counsellin profession in e future. Thank you to the both of u from the bottom of my heart once again! :-D

7414 安娜我想要Yee liang的部落格网址

5480 候会有期。。。 cheers! :-D

1691 Yiliang we got problem can email u? I Got yr email add Actually want to write letter 2 u but don't know how 2 start than wait n wait wait till no chance

9186 要怎样才能好好爱自己呢?发生在身上的事太多太多了。

8341 Dear anna, next week can do review of all the story ?

4076 Should put all the programme on radio wedsite podcast so we can listen all the story again.

0420 Thank you.

1691 Yiliang jia u waiting 4 u to come back

0295 以量,谢谢你!你把自己的生命经历和你宝贵的成长过程无私的和众多的听众分享,我想听这个节目的听众都获益良多。你让我们学会更多的感恩和对自己及周围的人有更多的包容和爱。以量,我要衷心祝福你永远快乐、幸福!也盼望你的继续发光发热,成为更多人的祝福!

7831 安娜以量晚上好,以前都错过了你们很多次。最近才开始接触你们的分享,不料又要结束了。总有一点不舍。我想让你们知道我的感觉。真实的故事让我很感动也很感叹。感动的是可能自己也有同样的感受,所以就会走进这故事,然后就会有得到启发。感叹的是如果当我走进故事后,我偶尔会迷失时,然后就会有点不开心,因为我感觉到自己被混淆了我的想法。无论如何,这个节目让我感受良多。谢谢你们。

4525 你还会再回来吗?

1688 以亮,很快又到了节目的最后一期. 到了落幕的时候,总有千愁万绪涌上心头.这系列节目的完结,祈待下一个新系节目的开始.希望以亮能长久的留在节目中,为广大的听众带来真实感人的故事.在此,将心底的千言万语化作诚心的祝福,以亮,祝福你,身心康泰!新年快乐!以你的真心,照亮每位病友的心,把希望及温暖带给他们.以亮,祝福你,幸福快乐!忠诚听友廖英杰敬上

7414 Yee liang谢谢你
让我知道每个人都有属于自己的幸福

9922 以量我告诉你我目前在洗肾,以量我以你为榜样,以量你都可以为什么我可以呢!我一定会积极面对人生.

0990 是中秋节夜晚的故事

3913 很快的,每个星期四的心情就会从期待变成失落了,谢谢以量一直以来的分享,等你回来!

8000 我的车后贴着一张“感恩每一天”的汽车贴纸。你的节目让我对这句话有更深的感动。可SMS我以量的blog吗?谢谢。Eunice. :-)

7381 Likewise for me right now i'm on board SBS196 on my way home from Raffles Place to Bedok. North instead of taking MRT. Ironically i did these "weird" things at least three times now. Am I ok? Just can't afford to miss your wonderful and touching program. Uncle Joe.

2873 羽亮,安娜, (爱分享)第二系列 

8738 谢谢安娜,以量。你们的用心,真心,我们都听到了。谢谢!

4222 安娜 以量 你们好! 每当觉得人生很茫然 听了以量的故事和指引 就能让我心情好些且知道怎样去处理 某些事情 每到星期四 听到以量的声音 感觉人生有爱谢谢你 希望能在电台再听到你的声音 祝你新春快乐 幸福安康

9538 Becos of ur progam thru day 7pm to 8pm no viewing(i am real estate agt) tks u

2960 Anna,this is 2nd time i hear this programme,how 2 hear past programme,any repeat/recording?what is your & yi liang's blog?

8462 Hi, May I hav YiLiang blog link/add? Thanks in adv, much appreciated.

7666 Although u dont tell touching story, but now i am crying. Maybe i feel sad as today is last section or i have recall some of d story that u told us.:'( ur story make me strong n i am growing. When can i have a change to know u? Can we have a chance to chat?:

6667 加油以量!you give us a defination of love.. It can be so big .. So wide .. Thks

0525 我可以要以亮的电话吗?

6158 感恩有这么棒的节目!我在边走边听着,全身都起鸡皮疙瘩。这节目除了感动也让我学会,领悟,成长,珍惜…在次感恩

7989 Hello, 请给我雨亮的blog. Thank you.

2864 Thanks for this programme, i had been able to share some recordings with friends who needs help. Now i'd have to take up counseling course myself. Well done n I hope u guys can run part 2 real soon. Many city souls need yr encouragement to move on through this programme. Best wishes.

0779 Ya initially i tot you were stirring emotions. Eventually realise you are a natural story teller. You gave vivid depiction with emotions to life u came across.

5756 Anna. Yiliang, any way to anchor/repeat ? 21 episodes on sat or sun bef it resumes sometime?

9538 Hundred!! thousand!! Thank you!!!!

2803 安娜.我想要以亮的部落格的网址可以吗?谢谢你!

0732 I'll miss sitting in front of the radio,doing Nth but listening intently to the programme:-) These songs played reminds me of the prog and the stories. it makes me break out in a smile. Wonderful prog,wonderful memories.:-)

3984 加油!

4179 Your programme is the best no other can as true as yours it will keep in my memories forever but i dont encourage to have part 2 because it night become emotion flooded tks

6532 很好的节目,希望下次有空再来!加油!

6337 以量 加油    安娜 加油 

8586 Me too! I am listening to u in the car becos once I get home I wil nt be able to listen - thanks n I , going to cry again (sori my friends Thanks alot) May GOD bless both of u :)

1703 Y must end- i like this programe a lot.

6996 Can i hav his blog, like to read frm there..

1124 Hi Anna, Ee Liang, just tune in the radio. Just want to know why next week, no more this programme already. Love this programme very much. It is very nice. Any way all the Best to Ee Liang!

8833 谢谢安娜给我们带来这么好的节目。以量,要好好照顾身子,走更长的路,帮助更多的人。以量所分享的故事我都和两个儿子分享,希望他们学习惜福,我们一家人一起成长。希望后会有期。

3728 Hi 仪亮, we will be patiently wait for the 2nd series of this program. Please keep us waiting to long. Take care and happy new year to you. May I have yr email. Thanks. 仲亮上

9642 以量,安娜 我哭了, 我以您们为傲。 沙爹妈妈

1902 How am I going to go on without ur love to bring home?????

1583 I think this isnt time to play such a song i am going to cry soon

1472 Then why stop the program?

1438 你们好,我是一个全职妈妈,每天从早忙到晚照顾我三个还小的孩子.你知道吗我有时真的很累很累有时会对他们发脾气甚至骂他们说为什么要生他们但是每次听了你的故事之后我都会告诉自己要惜福.谢谢你们真的谢谢你们.

6113 安娜,以亮,谢谢你们!每个星期四都是你们精彩的人生际遇故事陪我们一起吃晚餐,丈夫和孩子,他的女朋友,我们都被这些故事深深吸引,也让我们好好反省,很好,太好了。期待这节目还有发展。祝你们新年快乐!

6130 You sound like an old man with 100 years of wisdom. Cheers.

6458 I experience moderate depression for a period...it's helpless and desperate...

1322 I always make sure I m on public tpt abv grd or sit at hm or at quiet open eatery where I can listen to yiliang stories....bring back more to share in near future...rem we r there waiting....it brings me to a perspective I nvr hear or cm by in life so far

3118 Good evening 主持人,yiliang, thank you very much, yr stories make me love my families more, although I love them a lot. Can I have yr contact or blog. Thanks again. Wish yr future be bright and happy always. Rodney Tang.

0002 无意看到以量的一篇部落格,让我感动。 内容是,一个好的辅导员,是让诉说者找到自己要做的,不是让他依照辅导员要怎么做。自己最近也在安慰朋友,可是我做不到如何当个好的辅导员。很想学习怎么当倾听者。

1665 以量,不要离开太久喔…谢谢你…

6458 Oh...this program come to an end? What a pity:-( best wishes to YuLiang...

6254 安娜,这节目象一锅心灵鸡汤,他温暖和触动了我的心. 谢谢你和亦亮.

4050 I miss a few of the program, but the story of the cancer business woman really 令我感触很深。谢谢你。而且我一直警惕自己,作为老师,每一句话,每一个举动,都要为孩子,为了他们的品格。

5716 U do it very well

2498 以量和安娜,there is time for us to rest then we can carry on to move on again. We will meet again. So take care everyone. Steven lim:-)

8000 Really enjoy your program. Thot i can still continue your program after you stop the column in 孩子magazine in malaysia. Hope to hear or read your sharings in the near future. To me, your sharings give me different perspective of life. 是对生命不同的领悟。thanks. :-)

1124

8901 Thank, be show me that is a man in singapore, that have a big love. Is sad to say good bye, but i know this is not the end , is only the next level of the life. Pls take good care of yourself

2960 Anna,yi liang thank you for this touching & inspiring programme-awaking our numb heart,learn a lot.what is title & where 2 buy yi liang books?

5480 听这个节目会感动, 也许是生活节奏太快, 听这节目可以让我暂时沉甸。。。

5056 I am thankful you ,Anna & Yi Liang for such reality of life sharing! It's timely a reminder how blessed we are. Few like to share such sad & sorrow stories that we can learn & reflect ourselves. A big thank you. Love all

6996 Is he getting married, that's y he can't continue every Thurs? I always on xtra loud to listen on every Thurs 7-8pm at the same time preparing dinner. Going to miss hearing ..

3289 I just start to listen but today is the last one,thks for yr sharing. Can i hv yr blog pls. Thks Ana listen yr show help me to grow up. Thanks both of u.

2803 我可以要部落格的网址吗?安娜.谢谢你!

8973 你们认很多人知道其实是有别的人象他们一样。而这个节目更认他们知道会有别的人肯听他们的故事和痛苦。

6337 以量 安娜 把爱带回家的节目 价值可贵 

5728 Your program makes me value life more.

2873 羽亮,安娜, (谢谢你们) 安娜请给我羽亮的部落格,谢谢你。

8881 Hi anna, i m listhening to your program now n i like it.please sms me yi liang blog address.thks

6787 以量,安娜,你们好!从这个节目中,我比较了解我自己.个性,处理事情像谁.谢谢!

6458 Congrats to YuLiang! When is his wedding?

5335 Can only say 祝福你 god bless u

8475 Hello. I am somebody suffering from mental illness. Ur program has given me encouragement and strength. Thanks so much!

3217 其实是你们把爱带给我们…让我们把爱带回家。真的很希望这节目很快就能回来…谢谢你们。可以也把Blog给我吗?

0732 Thank you so much for all the effort put into this programme. I really enjoyed it v much and brought back home many things:-)i hope yiliang can come back agn:-)

8671 Can i have Yi Liang blog? Thanks!

1324 Hope u wl continue wx programme @ later date. Yr stories r chicken soup for soul. Well wishes to yr big day n happy family! Cheers joanne

2803 我可以要部落格的网址吗?安娜.谢谢你!

3217 其实是你们把爱带给我们…让我们把带回家。真的很希望这节目很快就能回来…谢谢你们。

7781 Learn a lot from both of you . Many thanks n look forward to this segment . Pat .

3120 Thank you for making me feel blessed. Congratulations to your wedding too.

3580 ANNA PLEASE Replay the song "LAST NIGHT" ONES AGAIN THANK

1472 May i have his blog? Thanks

4076 Is a bit sad that is a end of this programme.. I let me have motivation to move on.....

8586 I listen n I like ur program bt whenever I listen I wil cry! I sympatise those people n I m so sad n I sincerely wish GOD can bless everyone in the world! Stefan

5668 请问这节目几时出DVD ?

0002 我只听过两次的故事。 不会哭哭啼啼, 不过听了,会想很多,反复思考故事中给的启示。 象上一次的, money doesnt matter, love does matter.

6458 Great program be it a little heavy at times ;-)

7328 Learn alot from your stories. Many thankr. Please do come back. We are waiting. Sad story wake you up and learn something.

3287 yi liang and anna, thanks for the wonderful program, and what a pity it has to stop.temporarily. Happy new year and look forward to this program again.

0500 安娜好。您可以给我以量的部落格吗?谢谢!很喜欢这个节目,希望会有park 2.

5209 再见了,以量!谢谢你的故事和陪伴,愿你开心幸福!

7414 天下无不散宴席
有缘自然会相见

7654 Suddenly feel so sad..i love this program and lot u guys..hope tat it just a break for you and really hope tat you wil be bck soon..

0188 对!可以偶尔独自一人是挺美好的!以量,安娜,新华快乐!

5525 He look forward slow run , we look forward to listen to him again . Haha....

5480 Hi 安娜, 以量! 把爱带回家这个节目给我一些启发。谢谢! 祝福你们! :-)

2962 Hi...i'm thankful that i have tuition every thurs..cos it have lead me to listen to this program..thanks for sharing, supporting n encouraging..

9186 安娜,以亮,你们好,虽然这是最后一期,但我几乎每期都有录起来,有时我还可以再重听,谢谢你们这几段日子的陪伴。

3939 Waiting for you ,hope u will back soon . Thankyou very much, takecare and all the best from Serena ng

3800 Hi, Anna this is my favourite song Whenever I go Kala Ok I sure must sing it b4 I go hm. U n me are likeminded

1406 I vry vry much wanted 2 read YiLiang books. Can i find them in public library? Tx n blessed 2010

0688 Hi Yiliang, hope to heard your prog. again at 1003. Wish u hv a HAPPY CNY. Gd Health Gd Wealth n Happiness Always.:-)Sandy.

7112 Anna, can u sms me Ee Liang website when u r free? Sorry if i spell his name wrongly.thk u

3653 Anna & Yiliang. Thks v much for giving us such a wonderful prog. I'll miss Yiliang, but wish him best in everythings. Once again grateful to both.

0794 T-T I really like this program a lot n i think this is one of the best programs of 100.3 . Yi liang's stories were so touching n made me cry. Please come back soon yi liang , bcus we will miss u a lot ! =) promise ?

4721 Next Thursday onwards no show?

2622 Hi Anna n Yee Leong. Y gd program always end so fast ? I hv learn a lot fr tis program. Is there anyway tat can repeat tis program maybe on weekends ? Or can Mr Yee Leong tell yr stories n record as a cd n sold in market ? I will be the first to buy at least 20 pieces n give to my friends. Cos its a kind of story everybody should listen.
4886 啊:'( 快回来噢!

3403 Anna, is it possible to make all e episodes with yi liang for e past few months into an mp3 cd and sell it to e public? So tat there's sth we can rmb. E sales will be great! :-D

5901 好伤感哦!yilìang等这你回来.:-(

7654 Ahh?wat is going on?i just turn on radio?wat last day:-o

8896 以量先生你好!有感恩,有喜悦,有悲伤,今晚最后一场,停顿了觉得很可惜,希望不要停顿太久,我们继续把爱带回家,祝以量万事如意,心想事成,多保重,谢谢以量安娜,晚安!

2684 I saw the blog...that he having the last night

2684 Not coming anymore

6508 WaW so many accident on the read.

9642 每个星期四都是一个期待,可以听到以量磁性的声音,可以听到不同的故事,可以鼓励自己,我是幸福的,从今以后,星期四的期待不见了,心里有说不出的伤感,但还是可以天天上blog看看你的近况,心里才有点释怀,感恩您这些日子的用心和安娜无兼的配合,期待您的从出江湖,请多多保重,后会有期。 沙爹妈妈




5 comments:

Ed said...

Yeah I especially look forward to your return!!! :D Even though hosting this programme will take up your time, the amount of impact you create to others is beyond estimation! :D I will strive hard not to miss any of the episodes. They are simply too precious! :) And I am sure through this process, it will give you greater drive to keep going in this field :) Jiayou wor yiliang! :D Looking forward to your return! :)

Joseph C.S. Wong said...

Dear Yi Liang,

I've just finished reading all the 130 sms in your blog and indeed are very grateful and thankful that you are coming back on air once again. On behalf of all the listerners, I want to thank 玉兰姐 and You and Anna for making it possible.

Looking forward to this program once again. Been reading your blog daily. By the way, is it going on air Every Thursday from 7.00 to 8.00 p.m.

With best regards,
Joseph C.S. Wong (aka Uncle Joe)


Sent from my HTC

以量 said...

Ed:thanks a lot for your great encouragement. i'll be jiayou. and hope you too. :)

Joseph aka uncle Joe:we haven't confirmed yet the schedule. when the first episode is going to be started rolling, i'll post the news here. thanks a lot.

Anonymous said...

Dear. yi leong,

I wish you can also bring your love to Malaysia :)


Regards,
Jane

以量 said...

Jane: don't forget that you can also bring love to your place too. don't give up. I bring my love back to Malaysia with different forms.

已亮最新的活动看板

身体健康是必要的,
心智成长是需要的,
灵性修养是重要的。



FAQ (Frequently Asked Questions)
1。問:這些照片是你拍攝的嗎?
答:每一張都是我拍攝的。不是我拍攝的,我會加上原址注明。

2。問:我可以轉載你的照片嗎?你的文章嗎?
答:可以。不過,請注明網址(http://www.yiliang-room.blogspot.com/)。倘若你要用來出版或者影印,請你留步。因為我會和你拿版權費。隨便拿別人的照片以及文章放在自己的blog上,又不加注明,我對此覺得不尊重当事人。

3。問:你有提供網上輔導嗎?
答:沒有。想知道你的地區有沒有輔導中心。你可以参考以下网站。
馬來西亞 http://www.newera.edu.my/counselling_centre/(請點選輔導機構通訊錄)
新加坡 http://www.ncss.org.sg/documents/vwoContactDetails.pdf

4。問:你能不能給我一些修讀輔導或者辅导工作的意見?
答:我無法給與你中肯的意見,因為我對修讀輔導已经不很了解。至于你想要如何修读,请直接联络counseling@fsi.com.my

有相关辅导老师为你解答。有关心理系的就业前景,请参阅http://www.fsi.com.my/?p=993

我不熟悉现在的教育背景。问我也没有用。 请直接联络我所给你的email直接讯问。

以量


5。問:你寫了多少本書?
答:七本。《已亮的天空》、《尋找光和愛》、《把愛帶回家》、《陪你到最后》、《善终》、《善生》及《再见,再看见》

6。問:你的書可以在那裡購買?
(A) 马来西亚的读者们(包括东马及西马)、及海外的读者们。

你都可以致电或 email 给以下相关机构或书局订购七本以量的作品。

已亮出版社 (巴生)
Tel: 012 - 324 0769
Fax: 03-3081 1330
Email: yiliangpublication@gmail.com


Step 1。请决定你要购买的书量及书名,书价如下。

书价 (不包括邮费,邮费请参考下列计算) :

《再见,再看见》西马 RM 15 东马 RM 17
《善生》 西马 RM 28 东马 RM 31
《善终》 西马 RM 28 东马 RM 31
《陪你到最后》 西马 RM 15 东马 RM 17
《寻找光和爱》 西马 RM 15 东马 RM 17
《已亮的天空》 西马 RM 15 东马 RM 18
《把爱带回家》 西马 RM 22 东马 RM 25
购买一套七本 西马 RM 150 东马 RM 170 (这包括邮费)

邮费 (西马):
1-2 本 RM 7
3-4 本 RM 9
5-9 本 RM12



Step 2. 请汇款至Public Bank
Yiliang Studio & Publication
账户号码 3178 434 011

Step 3. 汇款后请把汇款单电邮或传真给负责人,家安。清楚说明你要的书名、书量及书价。还有你的英文名字、电话号码以及地址。书本将会尽快透过 Poslaju 邮寄方式寄送给你。

Step 4. 你大约可以在五个工作天之内,收到你的书本。有时候顺利的话,你大约三天工作天之内,就可收到你的书本。



*****

(B) 新加坡的读者们

请致电 或 email 给新加坡甘露关怀协会购买书籍。六本书的存货量充足。新加坡大众书局没有销售以量书籍。

新加坡甘露关怀协会
Tel: 6748 7408
Email: info@nectarcare.sg
Address: 36 Lorong 24A Geylang Singapore 398570

书价(新加坡无法提供邮寄服务):

《善生》 $13
《善终》 $13
《陪你到最后》$7
《寻找光和爱》$7
《已亮的天空》$7
《把爱带回家》$10
购买一套六本


7。问:新加坡电台 1003 电台什么时段再有你的节目?
暂时没有。

8。问:大马电台 aiFM 什么时段再有你的节目?
暂时没有


9。大马各地的辅导资源:

Agape Counselling Centre Malaysia (Johor Bahru)
马来西亚博爱辅导中心(新山分会)
113-02, Jalan Rosmerah 2/16, Taman Johor Jaya, 81100 Johor
Bahru, Johor.
Tel / 辅导热线: 07-3579195
Fax: 07-3579198
Email: friend@myjbagape.com
Website: http://www.myjbagape.com/

Kluang Buddhist Society PELITA Counselling Centre
居銮佛教会心灯咨询辅导中心
9A, Jalan Setia, 86000 Kluang, Johor.
Tel: 019-7797389

Persatuan Pengajian Agama Buddha Kulai
古来佛学会佛济教育辅导中心
心灯咨询辅导部
100, Jalan Kenanga 29/6, Bandar Indahpura, 81000 Kulai, Johor.
Tel: 07-6625400

The Befrienders (Johor Bahru)
防止自杀协会(新山)
P.O. Box 153, Taman Sri Tebrau, 80057 Johor Bahru, Johor.
热线: 07-3312300

新山佛光咨商室(佛光山新山禅净中心)
48, Jalan Sutera Merah 2, Taman Sutera, 81200 Johor Bahru, Johor.
Tel: 07-2898972/ 3
Fax: 07-2898975
辅导热线: 07-2898956/ 07-2898957
Email: fgsjbmy@gmail.com
Website: http://www.fgsjb.org.my/


槟城州安宁关怀服务
HOSPICE CARE SERVICES IN PENANG

NATIONAL CANCER SOCIETY MALAYSIA (PENANG BRANCH)
Rumah Hospice, 250A, Jalan Air Itam, 10460 Penang.
Tel : +6
04 – 228 4140 | Fax : +604 – 226 4676

Email : ncsmpg@gmail.com | Website : http://www.ncsmpenang.org

Services : Palliative home care


PURE LOTUS HOSPICE OF COMPASSION
73, Jalan Utama, 10460 Penang.
Tel : +604 - 229 5482 | Fax : +604 -229 5482
Email : lyanshih@gmail.com | Website : http://purelotushospice.org/

Services : In-patients care service for advanced cancer patients.

MOUNT MIRIAM HOSPITAL, PENANG

23, Jalan Bulan, Fettes Park, 11200 Tanjung Bungga, Penang.

Tel : +604 - 892 3999 | Fax : +604 – 890 1583
Email : enquiry@mountmiriam.com | Website : www.mountmiriam.com

Services : Out-patient, in-patient and home care.

CHARIS HOSPICE

15, Cangkat Minden, Jalan 12, 11700 Penang.

Tel : +604 – 658 7668 or +60111 -246 6757 | Fax : +604 – 658 7669
Email :
charishospice@gmail.com | Website : http://www.charishospice.com
Services : Palliative home care and day-time activities for patients.

HOSPITAL PULAU PINANG

Wad Medikal Paliatif, Hospital Pulau Pinang, Jalan Perak, 11600 Penang.

Tel : +604 – 288 6230

Services : In-patient care service

HOSPITAL BUKIT MERTAJAM

Hospital Bukit Mertajam, Jalan Kulim, 14000 Bukit Mertajam, Sebarang Perai Tengah.

Tel : +604 – 579 7333
Services : In-patient care service



还有另外一个管道,你可以联络槟城檀香寺爱心线,
问一问他们有没有提供居家服务的义工。http://thanhsiang.org/ch/welfare/mitra/aixinxian

额外相关连结Additional Related Links:

慈怀病院资源表 Malaysian Hospice Council
www.malaysianhospicecouncil.org (please click into ‘members’ page)


马来西亚辅导与福利服务资源表 Counselling and Welfare Support Services in Malaysia

http://www.newera.edu.my/counselling_centre/1_Counselling%20Centre.pdf

孝恩辅导与谘商 Xiao En Counselling and Support Services
www.xiao-en.com (Careline: 1800-888-333)


马来西亚生命线协会 Life Line Association Malaysia

www.lifeline.org.my



柔佛新山地区
方舟休养中心
Persatuan Hospice ARK
No. 2, Jalan Sutera Merah 3, Taman Sutera 81200.
Johor Bahru, Johor.
Tel/Fax: 07-556 0878
Email: hospice_ark@hotmail.com



Palliative Care Association of Johor Bahru
44 Jalan Tun Abdul Razak
Susur 1
80000 Johor Bahru
07-2229188
website: http//www.pcajb.com
Dr Angamuthu (President)
Mr Lee Soo Tong (Hon.Secretary)
Ms Nancy Yee (Administrator)




below are three senior counsellors that i will recommend in Singapore.

(a) Care Corner (Mandarin) counselling Centre
郭丽芳 资深辅导员 (精通华语)
(for Christian clients who speaks in Mandarin.)
http://www.carecorner.org.sg/cccc.htm
+65-63531180
Blk 62B Lorong 4 Toa Payoh
#02-143 Singapore 312062

(b) Counselling and Care Centre
Ms Ruth Chua (Senior Therapist) (精通双语)
(for Christian clients who speaks in english and mandarin)
+65-65366366
http://www.counsel.org.sg/
Blk 536 Upper Cross Street
#05-241 Hong Lim Complex
Singapore 050536

3. Shan You Counselling Centre
Ms Jane Wong, 黄秋媚 (Senior Counsellor) (精通双语)
(for Buddhist clients who speaks in Mandarin and English.)
+65-6741 9293
http://www.shanyou.org.sg
Block 5 Upper Boon Keng Road #02-15
Singapore 380005
(at Multi-storey Car Park, Level 2)
Nearest MRT Station: Kallang

Hope it helps.
以上三位都会收费。打电话给辅导中心,他们的员工会替他们安排辅导档期。
至于收费多少,请致电询问。


10。

谢谢你告诉我目前面对的两难。
抱歉。我无暇在线上提供任何的支持。
目前共有 1000 多封 email 无法回应。
我建议你要继续寻找成长的道路。

第一。请多阅读。那些我在书后推荐的延伸阅读书籍。
第二。如果你愿意的话,改次我在哪里有带工作坊的时候,希望你能过来参加。所有活动的更新都会放在 FB 里。
第三。找能信任的亲友倾诉是很能疗愈的事。如果这方面欠缺的话,我希望你不妨考虑以下资料:


我和马来西亚生命线协会提出一个支持大家解决方式,
而得到他们的同意。生命线有一群资深协谈义工非常乐意协助大家。而目前已经有许多读者们开始和这些义工们开始商谈他们的两难。

你的任何心事想要倾诉,不妨考虑以下生命线所提供免费的支持方式:

(1)email 谘商 counselling@lifeline.org.my

(2)热线辅导专线:+603- 4265 7995 服务时间:星期一至星期五 7.00pm-10.00pm 星期六 2.00 pm - 5.00 p.m.

(3)面谈辅导服务。辅导面谈预约电话:+603-4266 6195

想要多了解生命线协会,请浏览:http://www.lifeline.org.my/
生命线facebook https://www.facebook.com/pages/Life-Line-Association-Malaysia/160111523630?ref=stream

感谢你。祝福你。望你谅解。

以量


11。

马来西亚董总出版社。cbmember@djz.edu.my
或者打電話給董總(+603-8736 2337 分线213/214/250)
请他们直接邮寄给你。

四本书:已亮的天空。尋找光和愛。把愛帶回家(这本是教总出版,不过董总依然可以帮忙售卖)。陪你到最后。

请看以下的网络介绍。
《把爱带回家》http://web.jiaozong.org.my/index.php?option=com_content&task=view&id=254&Itemid=143
《陪你到最后》http://lot5reading.blogspot.com/2009/10/blog-post_3943.html
《已亮的天空》http://www.got1shop.com/goods.php?id=53674
《寻找光和爱》http://lot5reading.blogspot.com/2009/10/blog-post_7739.html


12。安宁疗护的资料

http://www.singaporehospice.org.sg/7.4_providersandservices.htm


let me answer these one by one.

1. I thought you mentioned about gaggle propolis for cancer patient who has painful throat. Did I recall correctly?
No. Gaggle propolis liquid is for those patients who has wounds in mouth. not for managing the pain of the throat, but is for the mouth and the lips. especial the dryness and wounded parts. Please refer to the hospice doctor to manage the pain.

2. How much propolis to be used for gaggling purpose?
It depends. you can follow the instruction when you purchase propolis liquid.

3. can the person swallow it after gaggling?
follow the instruction of the product. normally, it is healthy enough. because 至於蜂膠可強化細胞膜,防止細菌入侵,增強抵抗力,含高量類黃酮可消除自由基與抗氧化作用,並具抗細菌、抗病毒效能。蜂膠具有顯著的殺菌、抑菌及抗炎活性,能有效殺死75種細菌,包括上呼吸道感染、預防肺炎、尿道感染等,蜂膠已發現對許多DNA與RNA型病毒均具抑制活性,包括流行性感冒A與B型病毒、水泡性口腔炎病毒、單純庖疹病毒、冠狀病毒、輪狀病毒和腺病毒等。BUT, before you purchase, please consult the nurses first. because i didn't see the patients directly, i am NOT supposed to give any instruction. Please refer to the nurse's or doctor's advices.

4. Do you know of any type of food to take when the time is closer?
Please check with the doctors, or the nurses. normally, please avoid those foods which are rich in fibre so to avoid constipation. Don't give so much food for the dying patients.
Reading material that helps you and your families: http://www.guangming.com.my/node/100654?tid=8

5. Do you know which hospice the family can approach for help?
Firstly, please check with the oncologist whether the patient can be reffered to hospices. then, the oncologist will help to fill up referral form on behalf of the patient to the preferred hospice. They know what to do in the hospital, you don't need to give special instruction, once you request it. Patients can choose to have either home-care hospice service or inpatient hospice. below are the webpage link for all hospices in Singapore. Please inform your prefered hospice to the oncologist.

http://www.singaporehospice.org.sg/7.4_providersandservices.htm
Please click one by one to browse all the details.


6. do you know of any helpful company that offers affordable funeral service?
more or less the same. unlike Malaysia, there is big gap for the services. They all are almost sharing the similar costs and offers.
here you go the webpage link for your further info. You MUST check all these to know all the action when patient is dying in Singapore.
http://www.nea.gov.sg/passesaway/when.htm
http://www.nea.gov.sg/passesaway/arrange.htm
http://www.nea.gov.sg/passesaway/afd.htm


I could recall what i shared with you all in the training session, Hospices in Malaysia are far behind the system in Singapore. All the info are so well-written in Singapore. There is a large room for improvement in Malaysia. Let's make it better.

regards

Yee Leong

任何有兴趣想要多了解無語良師計劃(馬來西亞)的读者们,不妨浏览此网页。
www.silentmentor.org


13。

若您想了解安宁机构在巴生谷地区,请游览以下网页或拨电询问更多详情。

1) HOSPIS MALAYSIA
2, Jalan 4/96, Off Jalan Sekuci, Taman Sri Bahtera, Jalan Cheras, 56100 KL.
Tel: +603 – 9133 3936
Fax: +603 – 9133 3941
Email: info@hospismalaysia.org
Website: http://www.hospismalaysia.org/

2) KASIH HOSPICE CARE SOCIETY
7, Jalan 14/29, Section 14, 46100 Petaling Jaya, SEL.
Tel: +603 – 7960 7424
Fax: +603 – 7956 6442
Email: admin@kasih-hospice.org
Website: http://www.kasihfoundation.org/

3) HOSPICE KLANG
82, Jalan Sri Sarawak 4, Taman Sri Andalas, 41200 Klang, SEL.
Tel: +603 – 3324 2125 / 3324 4740
Fax: +603 – 3324 3125
Email : hpsklang@gmail.com
Website: http://www.hospiceklang.org/

4) ASSUNTA PALLIATIVE CARE CENTRE (AsPaCC)
83, Jalan Templer, 46990 Petaling Jaya, SEL.
Tel: +603 – 7931 7298
Fax: +603 – 7954 3389
Email: aspacc.assuntahospital@gmail.com
Website: www.assunta.com.my

除了上述的四间安宁疗护中心以外,以下附上其余两家安宁疗护医院的联络资料供您参考。

I) PALLIATIVE CARE UNIT, HOSPITAL SELAYANG
Lebuhraya Selayang-Kepong, 68100 Batu Caves, SEL.
Tel: +603 – 6120 7564 / 6120 3233

II) PALLIATIVE WARD, UNIVERSITY OF MALAYA MEDICAL CENTRE (UMMC)
Pusat Perubatan Universiti Malaya, Lembah Pantai, 59100 KL.
Tel: +603 – 7949 7611 / 7949 4422


在SRI KEMBANGAN SOUTH CITY PLAZA 内有一NGO
专给单亲家庭协助-定期发放物资。
只要有离婚证书或警局报案报告(先生离家/失踪)就可申请。
容易获得,不像JKM福利金最快也要等半年。
你google search : Multi Mutual Charity Association


性侵犯案件支持(新加坡)

What after-care services are available to the victim?

AWARE’s SABS Helpline
6779-0282 (10 am to 3 pm, Mondays to Fridays)
1800-7745935 (3 pm to 930 pm, Mondays to Fridays)
sabs@aware.org.sg

Care Corner Helpline (For Mandarin speakers)
1800 3535 800

Samaritans of Singapore (Suicidal tendencies)
1800 221 4444

ComCare Helpline (Family Service Centres)
1800 222 0000
- See more at: http://www.aware.org.sg/help-for-rape-victim/#sthash.KlA6celv.dpuf

Please call any of them to seek for further assistance.

meanwhile, please browse the below webpages as well.
http://www.aware.org.sg/rape/
http://www.aware.org.sg/2011/11/official-launch-of-sexual-assault-befrienders-service-sabs/
http://www.aware.org.sg/help-for-rape-victim/



一系列 12 集《听生死说故事》电台节目分享:
youtube: http://www.youtube.com/channel/UC9oNLZDvKphPYbu8XdzdOdw



你好。

事务过于繁忙,无暇一一回应。
请参考以下给予的资料。
希望你从中找到一些线索。


一系列 12 集《听生死说故事》电台节目分享:
youtube: http://www.youtube.com/channel/UC9oNLZDvKphPYbu8XdzdOdw


部落格:http://yiliang-room.blogspot.sg/

面子书:孝恩辅导

或者请阅读善终这本书。

请搜寻 google 乳癌 support group,或许你会找到一些有相关知识的团体,给你协助。

祝福你及你的母亲。

以量 望谅解。


我目前没有收个人的实习生。如果你想要成为孝恩团队的实习生,请你写电邮给我的团队伙伴之一,傅玉环辅导员: counselling@xiao-en.com.my

你需要先在电邮里做个简单的介绍及你对团队实习的要求。你们俩先沟通及彼此了解。如果双方的期待吻合,我们会再要求面试。你需要通过实习面试,才能真正开始实习工作。

我不会督导你。是我们团队伙伴督导你。

谢谢询问。 祝福你。

以量 谢谢你。祝福你。


謝謝大家。祝福大家。